جنگ نرم

جنگ امروز ما ، جنگ نرم است

جنگ نرم

جنگ امروز ما ، جنگ نرم است

جنگ نرم

این وبلاگ جهت اطاع رسانی بیشتر مردم و افزایش آگاهی همه درباره ی جنگ نرم ساخته شده است.امیدوارم این وبلاگ گام کوچکی در اطلاع رسانی مردم بردارد.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید


قالب وبلاگ


قالب وبلاگ


قالب وبلاگ


آیکنی ها


آیکنی ها

شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹ ق.ظ

شایعه چیست؟


«شایعه» در اصل، انتقال دهان به دهان حکایت ها و اخبار غیرموثّق است. این حکایت ها، ابتدایی ترین نوع اخبار است و به همان اندازه که ابتدایی است، ناقص و غیر دقیق نیز هست. 

در تعریف دیگر، شایعه پدیده ای است مخرب و خطرناک که معمولاً از یک خبر ناشی شده و یا بر پایه یک جنجال و هیاهوی بی اساس به وجود می آید و در افکار عمومی جای می گیرد. 
خداوند در قرآن کریم، شایعه سازی و پخش شایعات را به عنوان یکی از اعمال نادرست و صفات ناپسند منافقین یا افراد ضعیف الایمان بیان کرده، می فرماید: «واذا جاءهم امر من الامن او الخوف اذاعوا به ولو ردوه الی الرسول و الی اولی الامر منهم لعلمه الذین یستنبطونه منهم ...» و هنگامی که خبری از پیروزی و شکست به آنها برسد بدون تحقیق، آن را شایع می سازند و اگر آن را به پیامبر و پیشوایان ارجاع کنند، از ریشه های مسائل آگاه خواند شد.
از شایعه هایی که دشمن پخش کرد، لغو حکم اعدام سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب «آیات شیطانی» بود. هم چنین شایعات ممنوع الخروج شدن برخی از مسؤولین کشور، ایجاد رابطه ایران و آمریکا، خرید تسلیحات نظامی از اسرائیل، اختلاف بین مسؤولین نظام و... از جمله شایعات بی اساس امپریالیزم جهانی است. رهبر کبیر انقلاب در خصوص شایعه پراکنی های دشمن می فرماید: «امروز صدها رادیو و خبر گزاری در سراسر جهان، علیه انقلاب ما شایعه پراکنی می کنند و استکبار جهانی می خواهد بارواج شایعه های گوناگون دست به ایجاد شکاف بزند،... این رادیوهای خارجی کارشان جعل کردن و شایعه انداختن است.» 

امام خمینی (رحمه الله) در خصوص شایعه سازی و برخورد با آن، به ملت می فرماید: «باید ملت ما با هوشیاری، با بیداری این توطئه ها را خنثی کنند. و مهمّ این توطئه ها، شایعه سازی هایی است که الان متعارف است. شایعه هایی برای تضعیف روحیه ی ملت است... این ها می خواهند شایعه درست کنند برای تضعیف... همه اش برای این است که یک شیطنتی بکنند و روحیه ی شما را تضعیف کنند. روحیه ما را تضعیف کنند». 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۸
fatemeh mirzavand

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی